45 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
205,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
205,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
546,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
435,94
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
435,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
350,88
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
350,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
240,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
240,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492578
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
258,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
258,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
358,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
358,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,62
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
588,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
588,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
478,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
478,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
581,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
0499210251
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
332,44
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
332,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
312,25
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
312,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210421
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
302,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
302,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
297,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
297,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210375
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
305,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
305,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203217
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
317,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
317,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
273,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8637
Długość [mm]: 939
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
694,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
694,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN DS4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN DS4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN DS4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN DS4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN DS4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN DS4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.