97 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
299,05
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
299,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
419,91
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
419,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
229,04
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
229,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
411,04
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
411,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8523
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,25
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
479,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182886
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.248
Rozwiń więcej danych
375,88
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
375,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299214
Długość [mm]: 978
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
267,85
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
267,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27126
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
270,78
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
270,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52232
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
308,92
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
308,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52231
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
383,77
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
383,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190045
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
307,25
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
307,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190154
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
421,11
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
421,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6713L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 640
356,34
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
356,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6736L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 667
368,84
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
368,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6736R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
415,68
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
415,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
330,75
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
330,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
337,57
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
337,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210234
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
351,53
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
351,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE099
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
309,62
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
309,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE053
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 28
Rozwiń więcej danych
323,71
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
323,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPY, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPY można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPY jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPY półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPY, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPY są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.