Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do CITROËN JUMPY

105 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MEYLE 40-14 498 0043

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 653

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

415,12

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

415,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1165

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 978

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,28

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

316,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 40-14 498 0044

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 978

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

406,32

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

406,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK59.004

Długość [mm]: 981

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

608,81

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

608,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190154

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

421,11

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

421,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS6736L

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24

Długość 1 [mm]: 667

368,84

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

368,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 40-14 498 0033

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 960

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

407,45

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

407,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1117

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 648

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,06

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

231,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1130

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 960

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,13

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

282,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 16.28.611

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 641

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,98

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

340,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS1401R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Długość 1 [mm]: 970

519,13

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

519,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-1134

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

760,11

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

760,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

310,78

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

310,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

266,62

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

266,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1049

Strona zabudowy: Z lewej

245,82

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

245,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS1418R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 37

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

583,52

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

583,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS6713L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Długość 1 [mm]: 640

356,47

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

356,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS6736R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24

415,68

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

415,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190228

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

356,51

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

356,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FAST FT27128

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,23

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

274,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN JUMPY

Wał napędowy w samochodzie CITROËN JUMPY – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie CITROËN JUMPY?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPY, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie CITROËN JUMPY?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPY można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie CITROËN JUMPY – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPY jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie CITROËN JUMPY

W pojazdach CITROËN JUMPY półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPY, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

CITROËN JUMPY – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPY są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.