29 produktów
Wybierz auto
BGADS6713L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 640
356,34
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
356,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245120
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
278,00
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
278,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210155
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
270,96
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
270,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
204,43
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
204,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210014
Długość [mm]: 947
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
251,19
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
251,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210012
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
277,09
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
277,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
330,75
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
330,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
275,90
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
275,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
224,95
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
224,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210264
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
245,79
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
245,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
337,57
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
337,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
394,05
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
394,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP210057
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
354,34
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
354,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210072
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
257,12
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
257,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
262,56
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
262,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210016
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
231,93
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
231,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210430
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,39
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
253,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
271,32
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
271,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210112
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
214,23
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
214,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491117
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
229,14
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
229,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN JUMPY Jumpy I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN JUMPY Jumpy I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN JUMPY Jumpy I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN JUMPY Jumpy I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN JUMPY Jumpy I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN JUMPY Jumpy I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.