17 produktów
Wybierz auto
0510491118
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 656
Rozwiń więcej danych
230,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
230,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492324
Długość [mm]: 656
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492325
Długość [mm]: 886.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
254,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
257,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
534,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
534,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
FASFT27133
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
239,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
308,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171117
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
399,67
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
399,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1428R
Długość 1 [mm]: 880
475,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
475,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27046
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
274,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
274,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8882
Długość [mm]: 656
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
412,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
412,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8884
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
331,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
331,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT071
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
276,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
276,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8885
Długość [mm]: 881
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
463,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
463,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
304,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217151
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
266,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8883
Długość [mm]: 886.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
378,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
378,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu CITROËN NEMO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie CITROËN NEMO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie CITROËN NEMO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach CITROËN NEMO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu CITROËN NEMO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu CITROËN NEMO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.