19 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 900
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
468,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
468,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Długość [mm]: 659
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
287,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
192,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
267,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
249,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
511,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
327,56
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
327,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
295,64
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
295,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
250,01
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
250,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
279,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Gkn, ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,74
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
353,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
704,48
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
704,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
216,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
214,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
406,49
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
406,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
391,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
285,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN EXPRESS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN EXPRESS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN EXPRESS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN EXPRESS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN EXPRESS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN EXPRESS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.