145 produktów
Wybierz auto
702,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
702,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
251,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
251,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
268,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
268,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980141
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 796
Rozwiń więcej danych
264,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
264,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
360,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
191,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
191,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55013
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
477,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
477,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55016
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
514,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
514,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55004
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
466,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
466,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55015
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
606,69
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
606,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55040
Długość [mm]: 974
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
481,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
481,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
447,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
447,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55038
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
482,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
482,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
606,83
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
606,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK55299
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 704
Rozwiń więcej danych
349,56
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
349,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5012
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
431,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
431,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8145
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
424,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
424,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250415
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
282,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
282,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250570
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
249,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
249,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2412DUSTAWD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430.5
Rozwiń więcej danych
276,20
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
276,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.