148 produktów
Wybierz auto
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
253,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
253,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
270,93
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
270,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490604
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
222,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
222,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
361,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
197,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP211023
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 761
Rozwiń więcej danych
323,11
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
323,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250570
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
270,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
270,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7336L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
346,07
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
346,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5012
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
435,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
435,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449015
Długość [mm]: 682
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
196,28
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
196,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470880
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
296,21
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
296,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,55
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,62
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
236,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250415
Długość [mm]: 704
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
284,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491786
Długość [mm]: 611
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
249,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190254
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
296,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
296,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55039
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
424,04
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
424,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55004
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
497,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
497,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55037
Długość [mm]: 725
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
474,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
474,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.