76 produktów
Wybierz auto
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
253,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
253,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
270,93
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
270,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
361,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490604
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
222,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
222,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
197,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP211023
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 761
Rozwiń więcej danych
323,11
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
323,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7336L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
346,07
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
346,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449015
Długość [mm]: 682
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
196,28
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
196,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470880
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
296,21
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
296,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55004
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
497,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
497,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55047
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
491,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
491,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55001
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
569,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
569,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55009
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
426,47
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
426,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55006
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
586,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
586,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55049
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
497,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
497,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
425,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
425,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182884
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
286,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
286,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE040
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,37
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470888
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
223,29
zł/szt.
Kraków: wt. 29.07
U ciebie: wt. 29.07
223,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
704,48
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
704,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.