47 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
222,85
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
222,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
327,56
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
327,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
425,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
490,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
704,48
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
704,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
358,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
260,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
291,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
244,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
330,22
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
330,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
401,85
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
401,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
242,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 789
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
364,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
364,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
262,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Gkn, ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,74
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
353,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
216,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
290,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
279,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN MCV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN MCV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN MCV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN MCV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN MCV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN MCV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.