43 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490903
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
241,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490913
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
214,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1712611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
204,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8145
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
424,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
424,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190243
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
346,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190085
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
237,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250443
Długość [mm]: 789
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
287,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250574
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
260,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499211012
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
224,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55086
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
485,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
485,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
339,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490902
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
177,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
177,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS52057
Długość [mm]: 762
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
254,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
288,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
284,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190256
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
271,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENDC3005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 19.09
397,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980034
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
235,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
401,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
401,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN MCV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN MCV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN MCV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN MCV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN MCV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN MCV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.