48 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
673,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
673,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC5017
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
392,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
288,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7336L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
342,80
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
342,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1500R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
327,05
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
327,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENDC3005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
397,98
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
397,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5991
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
436,58
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
436,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190159
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
290,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55009
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
403,04
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
403,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52056
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1712611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
204,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE056
Ograniczenia producenta: Gkn, ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
350,33
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
350,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190158
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
276,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
421,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
421,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170638
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
355,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490903
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
241,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490912
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
190,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250574
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
260,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250570
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
264,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA LOGAN MCV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA LOGAN MCV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA LOGAN MCV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA LOGAN MCV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA LOGAN MCV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA LOGAN MCV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.