64 produktów
Wybierz auto
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
251,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
251,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
268,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
268,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980141
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 796
Rozwiń więcej danych
264,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
264,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
195,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
358,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485759
Długość [mm]: 898
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
257,52
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
257,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE065
Ograniczenia producenta: Ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
259,21
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
259,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 904
Rozwiń więcej danych
343,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
343,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55004
Długość [mm]: 783
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
477,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
477,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5991
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
456,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
456,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8145
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
424,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
424,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52056
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
215,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490604
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
220,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
220,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55047
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
474,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
474,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55048
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
524,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
524,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
528,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
528,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
417,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
417,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55049
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
492,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
492,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470888
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
213,34
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
213,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182884
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
289,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
289,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA SANDERO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.