69 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
357,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
251,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
268,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
268,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
511,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
511,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,93 zł
GENDC3005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
402,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
402,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
289,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190256
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
264,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470888
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
216,72
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
216,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190086
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
303,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490603
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
176,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
176,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250593
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
294,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
294,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980189
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 647
Rozwiń więcej danych
254,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5017
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
452,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
452,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499211014
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
274,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
274,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250570
Długość [mm]: 647
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
259,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449015
Długość [mm]: 682
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
190,54
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
190,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN40P9016JPN
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
223,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490912
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
190,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6075
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
507,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
507,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA SANDERO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.