63 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
253,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
253,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
270,93
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
270,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
197,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
361,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
361,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
440,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
440,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 761
Rozwiń więcej danych
323,11
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
323,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 904
Rozwiń więcej danych
346,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
346,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 925
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
556,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
556,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
327,56
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
327,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
704,48
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
704,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 681
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
461,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
461,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
358,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
358,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
497,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
497,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
491,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
491,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 676
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
533,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
533,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: 20x1,5
Rozwiń więcej danych
291,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
291,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
401,85
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
401,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
242,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
242,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Gkn, ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
353,74
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
353,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Ntn
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
303,80
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA SANDERO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.