59 produktów
Wybierz auto
0499245084
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
195,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
358,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0439C120999
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
251,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
251,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250593
Długość [mm]: 890
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
294,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
294,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5991
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
453,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
453,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1712611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
204,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
204,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8145
Długość [mm]: 762
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
469,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
469,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52215
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
259,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
259,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENDC3005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
402,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
402,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
509,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
509,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
511,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
511,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
705,63
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
705,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0369VKJC6075
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
507,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
507,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182884
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
306,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
306,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499211014
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
274,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245085
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
293,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
293,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55105
Długość [mm]: 678.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
281,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
281,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470888
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
219,66
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
219,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE040
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
239,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55005
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
620,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
620,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach DACIA SANDERO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.