Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do DACIA SANDERO

59 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 681

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

195,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

195,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 653

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

358,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 681

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

251,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 890

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

294,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

294,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 898

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

453,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

453,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 681

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

204,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 762

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

469,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

469,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 681

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

259,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

402,43

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

402,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 681

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

509,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

509,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 890

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

511,45

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

511,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Długość [mm]: 662

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

705,63

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

705,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 79,95 zł

Długość [mm]: 785

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

507,88

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

507,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.614

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

306,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

306,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 755

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,24

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

274,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,21

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

293,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 678.7

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

281,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

281,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 755

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

219,66

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

219,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

239,05

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

239,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 924

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

620,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

620,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do DACIA SANDERO

Wał napędowy w samochodzie DACIA SANDERO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie DACIA SANDERO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu DACIA SANDERO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie DACIA SANDERO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie DACIA SANDERO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie DACIA SANDERO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie DACIA SANDERO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie DACIA SANDERO

W pojazdach DACIA SANDERO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu DACIA SANDERO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

DACIA SANDERO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu DACIA SANDERO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.