24 produktów
Wybierz auto
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
276,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
298,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
298,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
300,23
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
300,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.532
Rozwiń więcej danych
303,11
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
303,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
178,51
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
178,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,35
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
276,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 695
Rozwiń więcej danych
395,32
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
395,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 957
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
371,51
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
371,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
300,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
300,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.185
Rozwiń więcej danych
293,82
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
293,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
267,97
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
267,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
400,54
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
400,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
165,22
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
165,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
291,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
291,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 991
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
360,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
360,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
378,70
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
378,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
349,51
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
349,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
381,84
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
381,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
163,35
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
163,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
305,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
305,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI TUCSON, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI TUCSON można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI TUCSON jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI TUCSON półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI TUCSON, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI TUCSON są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.