105 produktów
Wybierz auto
0499224194
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
214,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
214,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
265,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
265,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203479
Typ skrzyni biegów: 6at/8at
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
352,69
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
352,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212DM15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.939
Rozwiń więcej danych
269,08
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
269,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SORXM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 420
Rozwiń więcej danych
362,51
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
362,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212SFBM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 423
Rozwiń więcej danych
252,34
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
252,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203766
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
262,99
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
262,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1214CAMTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.595
Rozwiń więcej danych
482,50
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
482,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
260,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
260,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201245
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 683
Rozwiń więcej danych
317,79
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
317,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224038
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
250,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
250,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224287
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
339,68
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
339,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224158
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
287,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY597
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
401,33
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
401,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY609
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
291,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
291,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202221
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej
Długość [mm]: 671
Rozwiń więcej danych
322,61
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
322,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239247
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
384,63
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
384,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY501
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422.5
Rozwiń więcej danych
222,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
222,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.