96 produktów
Wybierz auto
0499224194
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
223,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
223,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1214SOLLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
362,45
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
362,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
298,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
298,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
276,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1214CAMTLH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.37
Rozwiń więcej danych
489,63
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
489,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466966
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
208,34
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
208,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SORXM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 420
Rozwiń więcej danych
289,16
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
289,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239249
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
283,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY509
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429.8
Rozwiń więcej danych
159,98
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
159,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212CM10MT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429
Rozwiń więcej danych
261,23
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
261,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212D716AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.532
Rozwiń więcej danych
303,11
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
303,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1214CAMTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.595
Rozwiń więcej danych
478,59
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
478,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224033
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
228,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
228,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GIH17
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
304,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
304,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224204
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
287,77
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
287,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY605
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 923
Rozwiń więcej danych
311,60
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
311,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY501
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422.5
Rozwiń więcej danych
255,88
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
255,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212SFCL
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422.5
Rozwiń więcej danych
279,36
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
279,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
323,45
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
323,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY523
249,17
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
249,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.