106 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,26
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
218,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499224194
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,33
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
252,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
295,80
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
295,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854043513
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
461,80
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
461,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
375,05
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
375,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
171,42
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
171,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212SFBM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 423
Rozwiń więcej danych
206,99
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
206,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
185,24
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
185,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWHY523
237,52
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
237,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWHY589
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY593
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 934
Rozwiń więcej danych
269,97
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
269,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY601
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 830
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY605
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 923
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY620
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA390
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
396,68
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
396,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212CMMT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 454
Rozwiń więcej danych
440,46
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
440,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5240
Długość [mm]: 928
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
372,42
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
372,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212D716AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.532
Rozwiń więcej danych
314,83
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
314,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183389
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.558
Rozwiń więcej danych
246,97
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
246,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 927
Rozwiń więcej danych
330,02
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
330,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.