101 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,26
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
218,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203479
Typ skrzyni biegów: 6at/8at
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
428,55
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
428,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRI854043513
Długość [mm]: 643
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
461,80
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
461,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP239249
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
269,10
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
269,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201247
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 695
Rozwiń więcej danych
338,75
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
338,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203480
Typ skrzyni biegów: 6at/8at
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
417,99
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
417,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202983
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
309,34
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
309,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224465
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 656
Rozwiń więcej danych
366,64
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
366,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183389
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.558
Rozwiń więcej danych
237,38
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
237,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
180,91
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
180,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212SFBM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 423
Rozwiń więcej danych
206,99
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
206,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501212SFCL
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422.5
Rozwiń więcej danych
290,12
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
290,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP2WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
278,31
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
278,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486481
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
353,03
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
353,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486536
Długość [mm]: 596
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
353,03
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
353,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486483
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
346,95
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
346,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477804
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
263,70
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
263,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466963
Długość [mm]: 671
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
206,53
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
206,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR466965
Długość [mm]: 934
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,66
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
228,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.