99 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
270,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224194
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
219,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
219,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP204373
Długość [mm]: 939
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
233,60
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
233,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 927
Rozwiń więcej danych
330,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
330,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212SFBM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 423
Rozwiń więcej danych
252,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
252,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181851
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.604
Rozwiń więcej danych
854,48
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
854,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183389
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.558
Rozwiń więcej danych
240,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
240,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP204378
Długość [mm]: 723
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
224,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224218
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
326,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
326,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY593
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 934
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY605
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 923
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224217
Długość [mm]: 609
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
373,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
373,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
287,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
297,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224173
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
308,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224301
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
299,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
299,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
234,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
234,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWPHY501
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422.5
Rozwiń więcej danych
222,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
222,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWPHY509
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429.8
Rozwiń więcej danych
158,44
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
158,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224054
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
312,38
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
312,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.