19 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
270,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP2WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
328,58
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
328,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35D3AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.185
Rozwiń więcej danych
352,91
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
352,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
234,14
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
234,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SP4WDMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
176,12
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
176,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
297,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
382,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
382,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
209,21
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
209,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35MT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 441
Rozwiń więcej danych
238,54
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
238,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
285,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
285,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224301
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
299,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
299,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNHY001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1960
Rozwiń więcej danych
1 305,54
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900270
Długość [mm]: 1980
1 315,13
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 315,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
278,25
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
278,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224173
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
287,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224287
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Rozwiń więcej danych
339,68
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
339,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu HYUNDAI TUCSON I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie HYUNDAI TUCSON I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie HYUNDAI TUCSON I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach HYUNDAI TUCSON I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu HYUNDAI TUCSON I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu HYUNDAI TUCSON I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.