13 produktów
Wybierz auto
GSP218240
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 970
Rozwiń więcej danych
278,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299176
Długość [mm]: 956
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
411,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235029
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 826
Rozwiń więcej danych
312,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
312,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3300L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Długość 1 [mm]: 625
548,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
548,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWJG004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWJG000
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3300R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 950
546,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
546,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR448468
Długość [mm]: 627.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
209,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
209,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP299177
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
280,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
280,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492404
415,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWJG002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWJG001
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235030
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 791
Rozwiń więcej danych
301,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 30.01
301,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JAGUAR X-TYPE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JAGUAR X-TYPE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JAGUAR X-TYPE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JAGUAR X-TYPE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JAGUAR X-TYPE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JAGUAR X-TYPE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.