20 produktów
Wybierz auto
241,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203625
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
291,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
291,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203626
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
326,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
326,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234257
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
220,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA374
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
242,14
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
242,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA394
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
223,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH620KK20
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
247,43
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
247,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH620KK22
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
279,28
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
279,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62K22
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
314,83
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
314,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS3604L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 25
347,96
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
347,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA396
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
334,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
334,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
261,50
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
261,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP234171
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
212,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
212,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499227132
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
244,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
244,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP227206
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
245,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP227207
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
224,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
224,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP299216
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,91
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
272,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466985
Długość [mm]: 893
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
256,35
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
256,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA376
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
246,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
246,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA398
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA PICANTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA PICANTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA PICANTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA PICANTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA PICANTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA PICANTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.