36 produktów
Wybierz auto
0493ADG089162
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.93
Rozwiń więcej danych
291,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486483
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
354,07
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
354,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486481
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
360,26
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
360,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486536
Długość [mm]: 596
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
360,26
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
360,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SORRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.984
Rozwiń więcej danych
210,84
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
210,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SORXM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 420
Rozwiń więcej danych
303,25
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
303,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212CM10MT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429
Rozwiń więcej danych
290,51
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
290,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212CM10AT2WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 421.5
Rozwiń więcej danych
280,89
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
280,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY595
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,90
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
331,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA003
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 651
491,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA002
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
491,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA007
Strona zabudowy: Z tyłu
1 396,24
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
1 396,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA004
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
530,09
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
530,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA005
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
717,36
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
717,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY509
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429.8
Rozwiń więcej danych
159,98
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
159,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900312
Długość całkowita [mm]: 1112
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 60
Rozwiń więcej danych
400,33
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
400,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900600
Długość [mm]: 1157
471,12
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
471,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901585
Długość całkowita [mm]: 2152
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 16
Rozwiń więcej danych
903,24
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
903,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900604
Długość [mm]: 622
497,01
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
497,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224463
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
351,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SORENTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SORENTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SORENTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SORENTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SORENTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SORENTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.