37 produktów
Wybierz auto
0493ADG089162
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.93
Rozwiń więcej danych
282,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY597
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900561
Długość [mm]: 683
566,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
566,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212CM10MT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 429
Rozwiń więcej danych
288,84
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
288,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
367,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA004
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
548,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWHY595
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
328,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
328,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNKA007
Strona zabudowy: Z tyłu
1 599,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
1 599,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SORXM
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 420
Rozwiń więcej danych
286,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
286,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486481
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
358,19
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
358,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486482
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
413,63
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
413,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486483
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 681
Rozwiń więcej danych
352,03
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
352,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486536
Długość [mm]: 596
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
358,19
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
358,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461970
Długość [mm]: 659
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
322,49
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
322,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212DM15RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 2.939
Rozwiń więcej danych
231,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
231,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224462
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
335,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADG089160
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.395
Rozwiń więcej danych
269,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900605
Długość [mm]: 651
562,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
562,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900604
Długość [mm]: 622
581,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
581,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 680
Rozwiń więcej danych
975,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
975,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SORENTO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SORENTO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SORENTO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SORENTO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SORENTO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SORENTO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.