17 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
270,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP2WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
328,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
328,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
234,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
234,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
209,21
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
209,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35MT5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
278,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
278,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224301
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
299,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224173
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
308,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
382,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
176,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
176,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SP4WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3
Rozwiń więcej danych
274,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
285,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 441
Rozwiń więcej danych
238,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
238,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNHY001
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1960
Rozwiń więcej danych
1 305,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.