Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
41 produktów
Wybierz auto
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
265,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
265,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
252,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3
Rozwiń więcej danych
274,77
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
274,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT5
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
241,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
241,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
280,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA342
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
332,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
332,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
260,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
260,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201244
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
331,94
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
331,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA392
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
299,33
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
299,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
291,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
291,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5252
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
434,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
434,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPKA306
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
97,81
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
97,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
301,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
301,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5253
Długość [mm]: 693
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
464,88
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
464,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492584
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
359,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
359,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
378,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
378,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
399,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
399,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
343,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA400
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.