43 produktów
Wybierz auto
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
200,77
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
200,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
257,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
271,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA392
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
299,33
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
299,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA390
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
396,68
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
396,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
293,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492584
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 977
Rozwiń więcej danych
359,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
359,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPKA306
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
97,81
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
97,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492400
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
297,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
395,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
395,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 671
Rozwiń więcej danych
578,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
578,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201246
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 692
Rozwiń więcej danych
388,29
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
388,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201244
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
338,23
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
338,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
192,40
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
192,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2212SP4WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3
Rozwiń więcej danych
258,44
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
258,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5252
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
434,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
434,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5258
Długość [mm]: 689
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
507,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
507,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5257
Długość [mm]: 974
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
447,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
447,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224172
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,69
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
273,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202332
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
360,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
360,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.