7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
44 produktów
Wybierz auto
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
296,69
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
296,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
346,34
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
346,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
243,39
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
243,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,81
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
259,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,64
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
273,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA326
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
288,19
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA327
350,62
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA390
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
400,54
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
400,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA392
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna, automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA400
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
381,84
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
381,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5252
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
437,04
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
437,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224299
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
302,57
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
302,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
288,43
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
288,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
378,70
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
378,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35MT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 441
Rozwiń więcej danych
223,67
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
223,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR466988
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
268,84
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
268,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461971
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
320,27
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
320,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5258
Długość [mm]: 689
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
510,75
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
510,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 422
Rozwiń więcej danych
171,09
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
171,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1212IX35D3AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.185
Rozwiń więcej danych
293,82
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
293,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.