46 produktów
Wybierz auto
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
293,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
342,25
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
342,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
295,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
295,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224221
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
287,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
287,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
243,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
243,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
218,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
218,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA327
313,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
313,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA326
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
258,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
258,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461971
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
305,32
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
305,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR466988
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
256,34
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
256,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPHY506
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
161,78
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
375,05
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
375,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 671
Rozwiń więcej danych
578,50
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
578,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPKA306
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
97,81
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
97,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK84012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 680
Rozwiń więcej danych
483,23
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
483,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212TUC
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 386.5
Rozwiń więcej danych
185,24
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
185,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
280,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP2WDAT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.297
Rozwiń więcej danych
278,31
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
278,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212D716AT4WD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.532
Rozwiń więcej danych
314,83
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
314,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES1212IX35D3AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.185
Rozwiń więcej danych
305,17
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
305,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.