47 produktów
Wybierz auto
GSP224362
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492583
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 693
Rozwiń więcej danych
293,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224352
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501212IX35AT6
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 430
Rozwiń więcej danych
241,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
241,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP224317
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2212SP4WDMT
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 3.43
Rozwiń więcej danych
163,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
163,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWKA327
347,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA390
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
396,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
396,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
403,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
403,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA326
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP224300
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
294,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84006
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
375,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
375,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202331
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
366,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
366,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
301,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499224173
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5252
Długość [mm]: 977
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
432,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5253
Długość [mm]: 693
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
398,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
398,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5257
Długość [mm]: 974
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
446,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWKA400
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK84012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 680
Rozwiń więcej danych
483,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 30.05
483,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu KIA SPORTAGE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie KIA SPORTAGE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie KIA SPORTAGE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach KIA SPORTAGE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu KIA SPORTAGE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu KIA SPORTAGE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.