Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do LANCIA DELTA

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 217194

Długość [mm]: 523

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

186,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

186,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4094

Długość [mm]: 473

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

380,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ERA BENELUX DA06396

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 932

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 241,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.04

1 241,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 255,56 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306434

Długość [mm]: 536

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

593,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.04

593,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2336

Długość [mm]: 530

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,92

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

293,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217011

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

234,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 2291

Długość [mm]: 524

Wymiar gwintu: 24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

318,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4093

Długość [mm]: 991

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

552,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

552,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-067

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.04

378,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304568

Długość [mm]: 524

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

452,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 17.04

452,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do LANCIA DELTA

Wał napędowy w samochodzie LANCIA DELTA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie LANCIA DELTA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA DELTA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie LANCIA DELTA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA DELTA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie LANCIA DELTA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA DELTA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie LANCIA DELTA

W pojazdach LANCIA DELTA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA DELTA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

LANCIA DELTA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA DELTA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.