81 produktów
Wybierz auto
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
329,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
329,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,71
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
237,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERADA06396
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 932
Rozwiń więcej danych
1 241,19
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
1 241,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 263,23 zł
569,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
569,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 193,52 zł
LOB304659
Długość [mm]: 479.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,38
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
566,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
460,78
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
460,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
452,36
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
452,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC4041
Długość [mm]: 652.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,39
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
429,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
692,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
692,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181915
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.76
Rozwiń więcej danych
274,77
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
274,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442482
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
224,73
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
224,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,53
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
227,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217220
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
140,81
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
140,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190163
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
215,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
215,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210072
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
272,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
272,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
309,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
309,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
323,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
323,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
240,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
240,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.