88 produktów
Wybierz auto
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,15
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
241,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
332,21
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
332,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERADA06396
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 932
Rozwiń więcej danych
1 241,19
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
1 241,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 255,56 zł
LOB304657
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,32
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
538,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
528,26
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
528,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
569,05
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
569,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491129
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
239,35
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
239,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492336
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
293,92
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
293,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217221
Długość [mm]: 624
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
318,53
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
318,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491738
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
243,63
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
243,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491739
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
229,56
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
229,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,56
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
222,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT060
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
690,05
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
690,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4540
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
644,66
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
644,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1889
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
448,99
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
448,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.