89 produktów
Wybierz auto
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
311,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
329,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,71
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
237,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
282,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
220,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP217220
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 648
Rozwiń więcej danych
309,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
309,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491917
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
278,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491738
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
243,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492336
Długość [mm]: 530
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
293,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490461
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 942
Rozwiń więcej danych
284,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 641
Rozwiń więcej danych
226,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1017614
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 521
Rozwiń więcej danych
420,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
420,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170485
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 964
Rozwiń więcej danych
534,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
534,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210052
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210057
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
395,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
395,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210120
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
330,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 01.10
330,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.