88 produktów
Wybierz auto
HAR461919
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,98
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
231,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
335,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
311,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 960
Rozwiń więcej danych
282,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB304660
Długość [mm]: 494.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
440,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
440,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 187,89 zł
HAR442482
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
219,34
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
219,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
165,15
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
165,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471589
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
152,98
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
152,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR463270
Długość [mm]: 502
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
184,37
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
184,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR463269
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
204,38
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
204,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
710,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWFT020
Ograniczenia producenta: Gkn
259,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
259,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449008
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
352,68
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
352,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454237
Długość [mm]: 497
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
172,83
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
172,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27106
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
271,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170485
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 964
Rozwiń więcej danych
534,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
534,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8196
Długość [mm]: 907
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
696,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
696,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60332
Długość [mm]: 497.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 22.10
230,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.