84 produktów
Wybierz auto
0499217194
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC4094
Długość [mm]: 473
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
331,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442482
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
223,65
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
223,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
332,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
385,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210052
Długość [mm]: 648
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217107
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1892
Długość [mm]: 934
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
522,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR463270
Długość [mm]: 502
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
187,99
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
187,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470925
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,23
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
251,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471589
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
155,94
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
155,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27110
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
311,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
231,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
241,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499202003
Długość [mm]: 502
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210016
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217082
Długość [mm]: 514
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
203,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217146
Długość [mm]: 522
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
195,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
195,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217147
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
203,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4978
Długość [mm]: 938.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
427,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu LANCIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie LANCIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie LANCIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach LANCIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu LANCIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu LANCIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.