36 produktów
Wybierz auto
334,48
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
334,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,53
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
252,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
379,71
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
379,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
332,48
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
332,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM173
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
471,33
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
471,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202176
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
422,84
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
422,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205045
Długość [mm]: 901
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
299,27
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
299,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181520
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.554
Rozwiń więcej danych
430,08
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
430,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM186
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
318,01
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
318,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 901
Rozwiń więcej danych
355,27
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
355,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8106
Długość [mm]: 604
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
330,45
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
330,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204525
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492422
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
233,40
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
233,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM164
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 527
Rozwiń więcej danych
303,94
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
303,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM165
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 733
Rozwiń więcej danych
463,61
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
463,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM020
245,73
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
245,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464666
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
207,40
zł/szt.
Kraków: pt. 17.10
U ciebie: pt. 17.10
207,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI CLUBMAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI CLUBMAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI CLUBMAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI CLUBMAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI CLUBMAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI CLUBMAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.