36 produktów
Wybierz auto
337,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
337,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
436,12
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
436,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,98
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
254,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
352,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
352,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
327,20
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
319,40
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM186
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
414,40
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
414,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8106
Długość [mm]: 604
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
333,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
333,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202176
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
444,19
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
444,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202632
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
396,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
396,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2023
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
557,94
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
557,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 901
Rozwiń więcej danych
358,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
358,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 619
Rozwiń więcej danych
355,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
355,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1915
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
504,69
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
504,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461887
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
209,59
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
209,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464666
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,83
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
216,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM020
248,11
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
248,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWBM139
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
392,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
392,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM164
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 527
Rozwiń więcej danych
310,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
310,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM165
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 733
Rozwiń więcej danych
473,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
473,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI CLUBMAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI CLUBMAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI CLUBMAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI CLUBMAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI CLUBMAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI CLUBMAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.