100 produktów
Wybierz auto
0369VKJC2597
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
488,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
488,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238002
Długość [mm]: 917
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
299,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
299,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238005
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
239,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2596
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
415,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
415,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2610
Długość [mm]: 923
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
678,45
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
678,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
366,12
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
366,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205130
Długość [mm]: 895
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
465,71
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
465,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
268,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
268,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238001
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
271,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
271,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499238003
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
299,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
342,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
342,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM168
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
389,64
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
389,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM169
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 703
Rozwiń więcej danych
386,51
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
386,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
475,47
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
475,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202381
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
251,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
251,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM103
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 780
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
319,40
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
827,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
827,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS0910RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34
Rozwiń więcej danych
581,93
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
581,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202174
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
326,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
326,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.