13 produktów
Wybierz auto
GSP205071
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
339,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205063
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
257,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205041
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP205045
Długość [mm]: 901
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
305,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM020
267,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
388,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461887
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
206,37
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
206,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464666
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
213,52
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
213,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC1915
Długość [mm]: 590
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
483,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM173
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
476,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492422
Długość [mm]: 590
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
266,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181520
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.554
Rozwiń więcej danych
427,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
427,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 619
Rozwiń więcej danych
361,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie MINI COUPÉ/ROADSTER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach MINI COUPÉ/ROADSTER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.