25 produktów
Wybierz auto
JAV621006
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
361,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
361,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
321,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500212P10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 425
Rozwiń więcej danych
125,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
125,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212P10RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 692
Rozwiń więcej danych
164,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
164,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499241003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
253,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
299,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
299,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241025
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
319,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
319,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPNS002
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
78,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
78,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP241205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
264,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR443293
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
254,79
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
254,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241081
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
307,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
307,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62180
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
482,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
482,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212SR20RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 438.5
Rozwiń więcej danych
129,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
129,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491760
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
367,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471579
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
296,68
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
296,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491033
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
276,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6301
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
474,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
358,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491761
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
450,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491140
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
274,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN PRIMERA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN PRIMERA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN PRIMERA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN PRIMERA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN PRIMERA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.