33 produktów
Wybierz auto
0510491140
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
274,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
274,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500212P10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 425
Rozwiń więcej danych
125,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
125,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212P10RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 692
Rozwiń więcej danych
164,90
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
164,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212QG16LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 450
Rozwiń więcej danych
95,41
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
95,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP241081
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
307,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
307,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190076
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
381,19
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
381,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
463,17
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
463,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4043100170
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
351,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
351,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
253,99
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
253,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6301
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
474,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170718
Długość [mm]: 617
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
576,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
576,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
264,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
264,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR443293
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471579
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
283,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
283,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241025
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
319,51
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
319,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212SR20RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 438.5
Rozwiń więcej danych
129,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
129,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV621006
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
361,19
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
361,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
321,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62187
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
344,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
344,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV621002
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
430,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
430,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN PRIMERA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN PRIMERA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN PRIMERA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN PRIMERA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN PRIMERA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.