28 produktów
Wybierz auto
FES0212P10RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 692
Rozwiń więcej danych
120,98
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
120,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212SR20RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 438.5
Rozwiń więcej danych
127,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
127,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190075
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
312,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
312,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190076
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
356,35
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
356,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491141
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
219,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
219,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491761
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
450,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
450,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170718
Długość [mm]: 617
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
555,42
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
555,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241003
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
256,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
256,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241025
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
319,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
319,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241019
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
236,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
236,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP241081
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
292,81
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
292,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241002
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
294,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
294,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241214
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491140
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
274,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
274,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPNS009
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
84,49
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
84,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0212QG16LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 450
Rozwiń więcej danych
98,18
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
98,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62180
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
433,33
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
433,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV621002
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
481,90
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
481,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV621006
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
404,24
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
404,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
359,37
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
359,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN PRIMERA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN PRIMERA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN PRIMERA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN PRIMERA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN PRIMERA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.