49 produktów
Wybierz auto
238,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
238,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190082
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
350,76
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
350,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9500LA
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 585
338,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
338,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170769
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
442,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
442,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170770
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
442,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
442,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190081
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
315,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
315,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9500R
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 935
400,81
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
400,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR430687
Długość [mm]: 573
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
221,60
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
221,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442521
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
236,12
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
236,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
272,92
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
272,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464436
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
261,51
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
261,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR481704
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,63
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
223,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491673
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
180,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
180,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244061
Długość [mm]: 580
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
244,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
244,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170095
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 563
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170096
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299069
Długość [mm]: 584
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
256,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
256,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244075
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
285,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
285,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3221610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
356,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
356,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL COMBO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL COMBO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL COMBO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL COMBO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL COMBO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL COMBO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.