Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL COMBO

50 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 926, Wymiar gwintu: M20×1, Uzębienie zewn...
407,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 584, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
264,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 579, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
235,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 926, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
285,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 584, Wymiar gwintu: M20x1.0, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Uzębienie...
434,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 580, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
251,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
270,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33, Długość 1 [mm]: 610
465,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22, Długość 1 [mm]: 585
329,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
331,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej
333,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 932, Wymiar gwintu: M20 x 1, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22, Ilość z�...
224,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 585, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
335,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
323,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
232,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość...
453,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: DELPHI/GKN, Długość [mm]: 585, Wymiar gwintu: M20x1.0, Uzębienie zewnę...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
639,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 930, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
315,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Ograniczenia producenta: DELPHI, Długość [mm]: 930, Uzęb...
319,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 612, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
275,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Wał napędowy w samochodzie OPEL COMBO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL COMBO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL COMBO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL COMBO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL COMBO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL COMBO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL COMBO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL COMBO

W pojazdach OPEL COMBO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL COMBO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL COMBO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL COMBO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.