12 produktów
Wybierz auto
GSP202614
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 700
Rozwiń więcej danych
242,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
242,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
233,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
233,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWPL147
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
256,97
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL137
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 700
Rozwiń więcej danych
267,39
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
267,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
249,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
249,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
267,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
267,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPPL001
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 444
Rozwiń więcej danych
135,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
135,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY6144980068
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603
Rozwiń więcej danych
324,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
324,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY6144980077
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
334,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
334,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6836
Długość [mm]: 583
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
386,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
386,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6837
Długość [mm]: 605
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
393,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
393,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
280,39
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
280,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL MOKKA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL MOKKA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL MOKKA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL MOKKA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL MOKKA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL MOKKA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.