43 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
232,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
232,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
325,02
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
325,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
482,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
482,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
272,42
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
272,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217040
Długość [mm]: 987
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
330,15
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
330,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
237,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
237,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60465
Długość [mm]: 600
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
351,67
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
351,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491863
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
302,51
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
302,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52489
Długość [mm]: 973
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
322,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
322,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52490
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
283,52
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
283,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR448580
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
207,71
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
207,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
275,81
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
275,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
275,13
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
275,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR483129
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
253,71
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
253,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1415
Długość [mm]: 586
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
731,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
731,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1431
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
854,28
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
854,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
388,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
388,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491152
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
244,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
244,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWPL081
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
307,42
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
307,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244020
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
304,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL SIGNUM, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL SIGNUM można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL SIGNUM jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL SIGNUM półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL SIGNUM, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL SIGNUM są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.