44 produktów
Wybierz auto
0499221032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
234,78
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
234,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1453
Długość [mm]: 600
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
546,57
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
546,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1425
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
433,45
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
433,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491815
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,87
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
316,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221053
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
280,58
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
280,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
283,66
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
283,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454243
Długość [mm]: 617.2
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
276,98
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
276,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1423
Długość [mm]: 605
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
409,23
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
409,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1431
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
655,10
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
655,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181947
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.744
Rozwiń więcej danych
369,25
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
369,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9532
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
384,55
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
384,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491766
Długość [mm]: 636
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
361,15
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
361,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491767
Długość [mm]: 587
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
276,26
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
276,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491814
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
332,56
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
332,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491862
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
377,74
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
377,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491864
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
309,29
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
309,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491865
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
334,95
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
334,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190191
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
361,55
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
361,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM021
341,24
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
341,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
732,56
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
732,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL SIGNUM, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL SIGNUM można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL SIGNUM jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL SIGNUM półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL SIGNUM, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL SIGNUM są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.