83 produktów
Wybierz auto
0499221056
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
199,57
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
199,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY6144980083
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
327,35
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
327,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1388
Długość [mm]: 593.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
454,48
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
454,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499221073
Długość [mm]: 578
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
242,05
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
242,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499221051
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
266,88
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
266,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1472
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
727,64
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
727,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492591
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
316,58
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
316,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491151
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
236,95
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
236,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491716
Długość [mm]: 968.8
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
278,99
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
278,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491810
Długość [mm]: 578
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
243,78
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
243,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP221111
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
329,83
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
329,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9520R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 34
Rozwiń więcej danych
410,16
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
410,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491715
Długość [mm]: 605.7
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
289,17
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
289,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491806
Długość [mm]: 599
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
315,60
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
315,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491807
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
369,12
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
369,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491809
Długość [mm]: 564
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
329,57
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
329,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491811
Długość [mm]: 580
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
291,07
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
291,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491866
Długość [mm]: 577
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
329,04
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
329,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171184
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
608,50
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
608,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171189
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
749,88
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
749,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ZAFIRA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.