22 produktów
Wybierz auto
MAG302004190151
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
253,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
576,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
576,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
FEB184613
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 4.768
Rozwiń więcej danych
328,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
328,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980073
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
Rozwiń więcej danych
321,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3919
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
564,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
564,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY094
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 840
Rozwiń więcej danych
266,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
266,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.312
Rozwiń więcej danych
216,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
216,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490860
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
270,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170858
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
502,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170920
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
568,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
568,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490859
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
306,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3503
Długość [mm]: 840
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
339,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
439,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.02
439,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
SNRDK66023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
404,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
263,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
280,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449033
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
243,34
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
243,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190150
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
261,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454212
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
188,13
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
188,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210231
Długość [mm]: 841
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
212,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 107, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 107 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 107 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 107 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 107, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 107 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.