15 produktów
Wybierz auto
0369VKJC3900
Długość [mm]: 567
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
332,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
332,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4386
Długość [mm]: 832
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
295,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
295,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6700R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
406,07
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
406,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6702R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
424,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
424,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4121
Długość [mm]: 575
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
280,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
280,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4125
Długość [mm]: 563
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4980
Długość [mm]: 835
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
263,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
263,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980035
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 845
Rozwiń więcej danych
240,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
240,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
210,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
210,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
167,91
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
167,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210007
Długość [mm]: 845
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
210,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190028
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
269,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
269,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210039
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
197,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210044
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 833
Rozwiń więcej danych
280,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
280,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,68
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
254,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 205 II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 205 II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 205 II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 205 II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 205 II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 205 II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.