7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
77 produktów
Wybierz auto
0499245012
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
215,19
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
215,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
307,85
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
307,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY40144980074
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 884
Rozwiń więcej danych
276,59
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
276,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 604.5
Rozwiń więcej danych
296,30
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
296,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
333,96
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
333,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59017
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 886
Rozwiń więcej danych
305,87
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
305,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
295,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
295,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170381
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
428,57
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
428,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170382
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 887
Rozwiń więcej danych
444,79
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
444,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170562
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Dynamika hamowania/jazdy: Dla pojazdów z abs
Rozwiń więcej danych
436,95
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
436,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4143101200
Długość [mm]: 894
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
459,11
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
459,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4143100500
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
449,32
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
449,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490470
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 888
Rozwiń więcej danych
244,19
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
244,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245016
Długość [mm]: 888
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
266,32
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
266,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245032
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
235,84
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
235,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR437395
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,50
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
237,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432783
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 604.5
Rozwiń więcej danych
216,62
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
216,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR433033
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
256,77
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
256,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454211
Długość [mm]: 880
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
259,37
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
259,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59020
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
363,79
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
363,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 206, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 206 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 206 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 206 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 206, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 206 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.