74 produktów
Wybierz auto
0499245012
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
213,12
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
213,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
302,85
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
302,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 169,10 zł
HAR433033
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
255,54
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
255,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
304,89
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
304,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432778
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
217,66
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
217,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6714LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
352,83
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
352,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6714R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
390,32
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6716RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
423,17
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
423,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4143100400
Długość [mm]: 900
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
254,93
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
254,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4143100500
Długość [mm]: 925
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
445,00
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
445,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170381
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
424,45
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
424,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170382
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 887
Rozwiń więcej danych
440,51
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
440,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490470
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 888
Rozwiń więcej danych
241,84
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
241,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490477
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
256,25
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
256,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6716LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
402,11
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
402,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6722LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
339,88
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
339,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490553
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 604
Rozwiń więcej danych
224,36
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
224,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490317
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
200,84
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6722RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
417,23
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
417,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59018
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 592
Rozwiń więcej danych
391,21
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
391,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 206, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 206 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 206 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 206 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 206, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 206 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.