52 produktów
Wybierz auto
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
629,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
629,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
488,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
488,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
456,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4038
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
413,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
413,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980028
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
306,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,58
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
230,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
475,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
475,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
293,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210306
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWPE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183182
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.48
Rozwiń więcej danych
340,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182592
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.458
Rozwiń więcej danych
273,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
665,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
665,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
433,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980039
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 871
Rozwiń więcej danych
274,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 778
Rozwiń więcej danych
380,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
380,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
544,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
544,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 208, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 208 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 208 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 208 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 208, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 208 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.