50 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
441,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
441,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
203,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
203,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210249
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
242,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210309
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
304,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
304,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
561,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
561,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8614
Długość [mm]: 876
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
456,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
456,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52357
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
275,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
439,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
439,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
470,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
470,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210306
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
247,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
431,48
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
431,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182592
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.458
Rozwiń więcej danych
276,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
276,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182113
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.932
Rozwiń więcej danych
437,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
437,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4038
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
409,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
409,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6809
Długość [mm]: 860
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
472,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
472,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8618
Długość [mm]: 870
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
334,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
334,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8619
Długość [mm]: 629
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
333,73
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
259,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
188,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
188,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183182
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.48
Rozwiń więcej danych
343,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
343,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 208, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 208 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 208 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 208 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 208, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 208 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.