Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do PEUGEOT 208

51 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

556,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

556,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: 24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

530,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

530,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 876

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

519,73

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

519,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

304,46

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

304,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 881

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,03

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

391,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 940

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,22

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

290,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 864

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,79

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

251,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

406,63

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

406,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 652

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

314,83

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

314,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 626

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

224,24

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

224,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 864

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,93

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

242,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 655

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

415,68

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

415,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 862.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,97

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

391,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 870

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,31

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

358,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,73

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

333,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 626

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

431,54

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

431,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 940

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

465,89

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

465,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.932

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

431,65

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

431,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Aut/man

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,21

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

313,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 778

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

392,41

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

392,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT 208

Wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 208 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 208?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 208, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie PEUGEOT 208?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 208 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie PEUGEOT 208 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 208 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie PEUGEOT 208

W pojazdach PEUGEOT 208 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 208, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

PEUGEOT 208 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 208 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.