27 produktów
Wybierz auto
0499245021
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
194,30
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
194,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245014
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
221,21
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
221,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
432,62
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
432,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499245137
Długość [mm]: 880
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,00
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
242,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
285,07
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
285,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170062
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
298,89
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
298,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245156
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 870
Rozwiń więcej danych
285,86
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
285,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245025
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
271,38
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
271,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490469
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
240,39
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
240,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS6723LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 610
393,71
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
393,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499245070
Długość [mm]: 880
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
334,47
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
334,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491157
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 603.5
Rozwiń więcej danych
240,01
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
240,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499245138
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,85
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
231,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK59019
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 603.5
Rozwiń więcej danych
292,45
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
292,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP245157
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,37
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
240,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
426,42
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
426,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490546
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 880
Rozwiń więcej danych
225,73
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
225,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491158
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 881
Rozwiń więcej danych
239,52
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
239,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR442490
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
201,29
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
201,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR430671
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 607
Rozwiń więcej danych
214,59
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
214,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 306, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 306 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 306 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 306 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 306, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 306 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.