64 produktów
Wybierz auto
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
207,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
629,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
629,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
402,48
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
402,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
228,84
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
228,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
348,04
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
348,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
532,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
532,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
291,94
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
291,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462162
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,39
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
229,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462164
Długość [mm]: 842
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,34
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
247,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456607
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
289,95
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
289,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
264,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
264,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
527,10
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
527,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0404DK59007
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
589,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
589,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
586,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
586,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
544,86
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
544,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP210362
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
279,40
zł/szt.
Kraków: czw. 10.07
U ciebie: czw. 10.07
279,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210383
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
328,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
328,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
242,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.07
242,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.