65 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
207,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
315,29
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
315,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210383
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
328,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
328,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
586,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
586,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
527,10
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
527,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
544,86
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
544,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
325,37
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
325,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
407,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
407,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8637
Długość [mm]: 939
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
701,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
701,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
566,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
402,48
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
402,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
440,17
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
440,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 935
Rozwiń więcej danych
368,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
368,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
612,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
612,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182592
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.458
Rozwiń więcej danych
278,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
278,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
363,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
363,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
475,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
475,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.