65 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
556,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
556,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
530,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
530,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
568,67
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
568,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
527,93
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
527,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
416,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
416,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210427
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
240,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC8873
Długość [mm]: 672
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
370,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
370,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2514B7MTRH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
791,34
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
791,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
290,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
304,48
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
304,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1421R
421,13
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733L
406,63
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
406,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,88
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
283,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
224,24
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
224,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462162
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
215,79
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
215,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462164
Długość [mm]: 842
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,54
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
240,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
403,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
403,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
431,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
431,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
465,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
465,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492595
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
217,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
217,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.