Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do PEUGEOT 308

64 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa SKF VKJC 8638

Długość [mm]: 946

Wymiar gwintu: 24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

479,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

479,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1770

Długość [mm]: 635

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

207,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

207,30

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8613

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

551,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

551,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

502,93

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

502,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4051

Długość [mm]: 635

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

437,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

437,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210250

Długość [mm]: 634

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

230,10

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210253

Długość [mm]: 626

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,58

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

218,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 164

Długość [mm]: 842

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,75

zł/szt.

Kraków: śr. 06.08

U ciebie: śr. 06.08

249,75

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203663

Długość [mm]: 919

Wymiar gwintu: M22x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

349,21

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

349,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 11-14 498 0033

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 935

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

362,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 606

Długość [mm]: 626

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,79

zł/szt.

Kraków: śr. 06.08

U ciebie: śr. 06.08

232,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8873

Długość [mm]: 672

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

368,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8874

Długość [mm]: 935

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

424,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8897

Długość [mm]: 680

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

379,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8900

Długość [mm]: 601

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

348,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

348,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8901

Długość [mm]: 932

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

507,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

507,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8925

Długość [mm]: 920

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

418,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 01.08

418,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210251

Długość [mm]: 935

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,34

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

311,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210312

Długość [mm]: 625

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,83

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

301,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 210325

Długość [mm]: 940

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,49

zł/szt.

Kraków: pon. 04.08

U ciebie: pon. 04.08

292,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT 308

Wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 308 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie PEUGEOT 308?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie PEUGEOT 308?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie PEUGEOT 308 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie PEUGEOT 308

W pojazdach PEUGEOT 308 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

PEUGEOT 308 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.