66 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
558,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
558,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
554,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
554,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
470,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
470,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS6793L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
427,30
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
427,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9575R
497,96
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
497,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492595
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
217,77
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
217,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
539,62
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
522,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
522,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
562,29
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
562,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX492314
261,53
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
311,85
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
311,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210362
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
255,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210251
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
347,45
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
347,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491892
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,64
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
262,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
581,08
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
BGADS1421R
437,22
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
437,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492316
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
278,74
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
278,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
344,69
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
344,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204640
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: śr. 30.04
U ciebie: śr. 30.04
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210361
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
357,72
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 29.04
U ciebie: wt. 29.04
357,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.