52 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,30
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
207,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492316
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
281,46
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
281,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
242,62
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
242,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
314,90
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
314,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210253
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,58
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
218,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462164
Długość [mm]: 842
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
249,75
zł/szt.
Kraków: czw. 07.08
U ciebie: czw. 07.08
249,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181272
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.538
Rozwiń więcej danych
308,99
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
308,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182592
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.458
Rozwiń więcej danych
278,90
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
278,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182627
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.318
Rozwiń więcej danych
313,48
zł/szt.
Kraków: czw. 07.08
U ciebie: czw. 07.08
313,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4051
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
437,87
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
437,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 935
Rozwiń więcej danych
362,71
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
362,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
532,84
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
532,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,76
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
566,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9575R
502,93
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
502,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204640
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
313,40
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
313,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210251
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
311,34
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
311,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,83
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
301,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
292,49
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
292,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.