Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
53 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
474,99
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
474,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
623,37
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
623,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
539,62
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
562,29
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
562,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,44
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
229,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
581,08
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
422,17
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
422,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
324,93
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
324,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
227,74
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
227,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,53
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
290,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
288,56
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
288,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
577,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
577,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
320,93
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
320,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
293,68
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
293,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,69
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
225,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
267,49
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
267,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
350,88
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
350,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
252,37
zł/szt.
Kraków: pon. 09.06
U ciebie: pon. 09.06
252,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,71
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
276,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.