53 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
629,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
629,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
230,58
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
230,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
475,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
475,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 8.59
Rozwiń więcej danych
583,27
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
583,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
589,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
586,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
586,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
544,86
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
544,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
483,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
483,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
328,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
431,44
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
431,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
361,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
279,40
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
279,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,39
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
229,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 842
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
247,34
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
247,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
281,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
242,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
191,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
314,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.