51 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
556,06
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
556,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,28
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
538,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
470,16
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
470,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
254,59
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
254,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY11144980071
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 598
Rozwiń więcej danych
304,48
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
304,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8901
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
535,83
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
535,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733L
402,38
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
402,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,97
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
284,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,09
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
225,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210312
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
328,65
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
328,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210251
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
347,45
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
347,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210362
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,14
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
255,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210383
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
324,93
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
324,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,83
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
262,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
206,25
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
206,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491892
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
262,63
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
262,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
427,98
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
427,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
350,88
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
350,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
462,05
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
462,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4051
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
440,12
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
440,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 308 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 308 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 308 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 308 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 308 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 308 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.