52 produktów
Wybierz auto
0510491165
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
319,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980043
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 653
Rozwiń więcej danych
423,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
423,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210302
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
407,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
042140144980044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 978
Rozwiń więcej danych
415,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27127
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
231,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66050
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 951
Rozwiń więcej danych
484,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
484,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27125
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
263,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
263,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS1401R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Długość 1 [mm]: 970
524,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
524,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT025
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
294,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210283
Długość [mm]: 866
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
392,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
402,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
402,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449124
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
262,77
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
262,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490911
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 995
Rozwiń więcej danych
300,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
300,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492320
313,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492323
269,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 952
Rozwiń więcej danych
433,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210265
Długość [mm]: 951
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
351,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
351,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210385
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
324,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 670
Rozwiń więcej danych
422,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454231
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
253,26
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
253,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 407, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 407 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 407 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 407 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 407, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 407 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.