50 produktów
Wybierz auto
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
428,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
428,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
538,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
538,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
556,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
556,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
470,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
470,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
350,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
350,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66047
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
462,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
462,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,62
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
522,03
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
522,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
562,29
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
562,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
BGADS6793L
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
427,30
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
427,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
311,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
311,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492314
261,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
261,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492316
Długość [mm]: 945
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
278,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
278,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
189,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
189,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1421R
437,22
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
437,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS6733L
422,17
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
422,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8901
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
535,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
535,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
581,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
224,50
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
224,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462161
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
285,26
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
285,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 5008 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 5008 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 5008 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 5008 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 5008 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 5008 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.