45 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
479,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
479,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
432,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
551,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
551,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491770
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
207,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491886
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
242,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491168
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
191,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210325
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
315,29
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
315,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210253
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
235,52
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
235,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210363
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
293,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210380
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4051
Długość [mm]: 635
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
437,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
437,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
391,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8506
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
407,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
407,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8900
Długość [mm]: 601
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
348,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8901
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
521,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
521,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8641
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
532,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
532,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8642
Długość [mm]: 927
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
566,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
566,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491888
Długość [mm]: 951.4
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
314,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491892
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
265,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP210361
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
361,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 5008 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 5008 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 5008 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 5008 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 5008 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 5008 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.