47 produktów
Wybierz auto
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
428,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
428,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8638
Długość [mm]: 946
Wymiar gwintu: 24x1.5
Rozwiń więcej danych
480,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
480,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8613
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
554,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
554,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
470,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
470,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR462161
Długość [mm]: 935
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,88
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
283,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
424,02
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
424,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8901
Długość [mm]: 932
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
510,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
510,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
539,62
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
539,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
522,03
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
522,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
562,29
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
562,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MEY11144980033
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 935
Rozwiń więcej danych
361,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
361,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204640
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
581,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
581,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
SNRDK66040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
350,88
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
350,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462162
Długość [mm]: 635
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,93
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
223,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454233
Długość [mm]: 625
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,97
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
284,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR486607
Długość [mm]: 598
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,42
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
223,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456607
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
283,04
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
283,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
407,96
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
407,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456606
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,09
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
225,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 5008 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 5008 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 5008 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 5008 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 5008 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 5008 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.