91 produktów
Wybierz auto
FEB180790
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.32
Rozwiń więcej danych
222,11
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
222,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
214,27
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
214,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
186,39
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
186,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
304,51
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
304,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
249,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
249,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR463337
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
215,84
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
215,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66034
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
338,33
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
338,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
329,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449105
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
241,65
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
241,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT019
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
264,25
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
264,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR421010
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
190,46
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
190,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK66039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
300,13
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
300,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66048
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
325,59
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
325,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
279,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
279,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170805
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 584
Rozwiń więcej danych
471,28
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
471,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 875
Rozwiń więcej danych
485,85
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
485,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170079
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
368,11
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
368,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170137
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 867
Rozwiń więcej danych
402,43
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
402,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170136
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 586
Rozwiń więcej danych
403,74
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
403,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170641
Długość [mm]: 599
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
427,79
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
427,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT PARTNER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT PARTNER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT PARTNER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT PARTNER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT PARTNER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT PARTNER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.