92 produktów
Wybierz auto
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,62
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
274,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
244,55
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
244,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
184,58
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
184,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,21
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
212,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
330,27
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
330,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66039
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
291,85
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
291,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432775
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
233,05
zł/szt.
Kraków: czw. 17.04
U ciebie: czw. 17.04
233,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449105
Długość [mm]: 585
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,05
zł/szt.
Kraków: czw. 17.04
U ciebie: czw. 17.04
237,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210128
Długość [mm]: 594
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
299,57
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
299,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66034
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
328,97
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
328,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66036
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
304,23
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
304,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK66032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
272,04
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
272,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,37
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK59014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
316,59
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
316,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT018
235,57
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
235,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCT059
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 868
Rozwiń więcej danych
313,58
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
313,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
538,76
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
538,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK66042
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
328,97
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
328,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT019
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
261,71
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
261,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT PARTNER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT PARTNER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT PARTNER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT PARTNER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT PARTNER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT PARTNER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.