94 produktów
Wybierz auto
0499299196
Długość [mm]: 869
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
270,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190148
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
291,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210015
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
216,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490487
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 594
Rozwiń więcej danych
186,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182693
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.706
Rozwiń więcej danych
245,34
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
245,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464433
Długość [mm]: 868
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
188,65
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
188,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP210077
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 872
Rozwiń więcej danych
382,96
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
382,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432774
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
218,31
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
218,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499210163
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
305,91
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
305,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4475
Długość [mm]: 868
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
385,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6994
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
316,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210023
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
246,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL1618615
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
345,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182589
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.594
Rozwiń więcej danych
228,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27121
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
224,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS1414LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Rozwiń więcej danych
398,61
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
398,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6356
Długość [mm]: 864.5
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
429,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499210025
Długość [mm]: 593
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
217,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492575
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
311,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
311,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
329,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT PARTNER I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT PARTNER I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT PARTNER I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT PARTNER I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT PARTNER I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT PARTNER I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.