10 produktów
Wybierz auto
FASFT27058
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 972
Rozwiń więcej danych
417,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
417,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27048
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 734
Rozwiń więcej danych
350,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
350,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
445,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
445,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27062
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1003
Rozwiń więcej danych
408,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
408,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE099
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
371,97
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
371,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK59015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 678
Rozwiń więcej danych
407,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
407,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCT131
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
407,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
407,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204395
Długość [mm]: 732
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
319,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
319,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPE053
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Ilość zębów: 28
Rozwiń więcej danych
413,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
413,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT TRAVELLER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT TRAVELLER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT TRAVELLER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT TRAVELLER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT TRAVELLER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT TRAVELLER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.