Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT AROSA

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 515

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,59

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

276,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 517

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

241,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 740

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,21

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

226,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 525

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,82

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

312,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 736

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

307,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 527

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,83

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

377,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 712

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,12

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

240,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 517

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

197,98

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

197,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 736

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

461,34

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

461,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 712

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

526,92

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

526,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 525

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,62

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

235,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 516

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,26

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

376,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 525

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,37

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

363,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 712

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,12

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

284,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 524

Otwór o śr [mm]: 8.9

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

229,28

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

229,28

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,12

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

263,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,94

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

209,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 525

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,97

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

293,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 712

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,69

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

298,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

395,17

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

395,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT AROSA

Wał napędowy w samochodzie SEAT AROSA – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT AROSA?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT AROSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT AROSA?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT AROSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT AROSA – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT AROSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT AROSA

W pojazdach SEAT AROSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT AROSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT AROSA – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT AROSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.