7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
20 produktów
Wybierz auto
0369VKJC1013
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
355,77
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
355,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261189
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
297,68
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
297,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491218
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 525
Rozwiń więcej danych
209,41
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
209,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1127
Długość [mm]: 516
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
305,70
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
305,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5134
Długość [mm]: 712
Otwór o śr [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
426,50
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
426,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5132
Długość [mm]: 527
Otwór o śr [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
426,50
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
426,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491660
Długość [mm]: 524
Otwór o śr [mm]: 8.9
Rozwiń więcej danych
231,51
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
231,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491661
Długość [mm]: 768
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
532,03
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
532,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
469,75
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
469,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR445083
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
249,89
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
249,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
277,50
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
277,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261007
Długość [mm]: 517
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
241,33
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
241,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261075
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
297,28
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
297,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261010
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
228,40
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
228,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490925
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
212,01
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
212,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491219
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
301,61
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
301,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170434
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 736
Rozwiń więcej danych
299,38
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
299,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5045
Długość [mm]: 527
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
378,52
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
378,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261074
Długość [mm]: 712
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
275,82
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
275,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT AROSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT AROSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT AROSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT AROSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT AROSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT AROSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.