Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT IBIZA III

62 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
HART
SKF
FEBI BILSTEIN
LPR
MAGNETI MARELLI
MEYLE
NTY
BORSEHUNG
STARLINE
VIKA
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0766

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 501

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

220,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261063

Długość [mm]: 751

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

212,64

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0629

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

347,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0767

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 753

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

220,95

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

299,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

299,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5072

Długość [mm]: 500

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

328,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

255,09

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

255,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18403

Strona zabudowy: Z lewej

506,27

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

506,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070008301

Strona zabudowy: Z lewej

303,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

303,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070006401

Strona zabudowy: Z prawej

332,19

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

332,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261135

Długość [mm]: 475

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

250,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261252

Długość [mm]: 730

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

318,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 514

Długość [mm]: 759

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,80

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

271,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 792

Długość [mm]: 730

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

304,19

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

304,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 40.16.610

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 751

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

356,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

356,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 5085

Długość [mm]: 482

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

528,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

528,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190013

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

347,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

347,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261223

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

272,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182115

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.014

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

405,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

405,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5115

Długość [mm]: 770

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

480,28

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

480,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT IBIZA III

Wał napędowy w samochodzie SEAT IBIZA III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT IBIZA III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT IBIZA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT IBIZA III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT IBIZA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT IBIZA III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT IBIZA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT IBIZA III

W pojazdach SEAT IBIZA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT IBIZA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT IBIZA III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT IBIZA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.