63 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
351,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
350,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492485
302,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
376,98
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
376,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491722
Długość [mm]: 760
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
378,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491721
Długość [mm]: 502
Otwór o śr [mm]: 8.16
Rozwiń więcej danych
273,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
275,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5097
Długość [mm]: 753
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
434,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261099
Długość [mm]: 759
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261098
Długość [mm]: 472
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261133
Długość [mm]: 859
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
221,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190109
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
303,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
348,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
287,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
368,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5083
Długość [mm]: 470
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
400,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
400,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT IBIZA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT IBIZA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT IBIZA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT IBIZA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT IBIZA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT IBIZA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.