66 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
223,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
337,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
223,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492485
302,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
302,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
331,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182587
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.356
Rozwiń więcej danych
286,41
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
286,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462028
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
232,41
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
232,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW105
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
256,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5083
Długość [mm]: 470
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
398,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
398,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
304,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5097
Długość [mm]: 753
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
434,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980631
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
307,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
298,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
360,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
354,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490768
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 472
Rozwiń więcej danych
221,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
221,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490769
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
216,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
511,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
511,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
515,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
515,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
253,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT IBIZA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT IBIZA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT IBIZA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT IBIZA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT IBIZA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT IBIZA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.