71 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
417,50
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
417,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,49
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
220,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
293,42
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203372
Długość [mm]: 516
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
219,52
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
219,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261206
Długość [mm]: 536
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
265,82
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
265,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
382,91
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
650,83
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
650,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW056
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
326,40
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
326,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5903
Długość [mm]: 765
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
375,17
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
375,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
376,67
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
376,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485764
Długość [mm]: 581
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
317,84
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,69
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
222,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
257,24
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467041
Długość [mm]: 786
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
298,02
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
298,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW105
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
284,24
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
284,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT IBIZA IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT IBIZA IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT IBIZA IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT IBIZA IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT IBIZA IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT IBIZA IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.