72 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
382,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR477806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
352,33
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
352,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492608
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
260,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492615
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
192,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980723
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
325,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
298,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980734
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
390,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492616
Długość [mm]: 820
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
229,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261025
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
256,70
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
256,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980797
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
251,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
231,33
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261311
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 492
Rozwiń więcej danych
265,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW163
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
584,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
584,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171305
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
650,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
650,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT IBIZA IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT IBIZA IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT IBIZA IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT IBIZA IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT IBIZA IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT IBIZA IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.