9 produktów
Wybierz auto
HAR461982
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
199,39
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
199,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC1348
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
317,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
317,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250567
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
218,24
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
218,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492617
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
230,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
230,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980738
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
360,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
360,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC1347
Długość [mm]: 814
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
295,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
295,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492618
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
250,57
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
250,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980737
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
302,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
302,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250543
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
262,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
262,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA CITIGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA CITIGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA CITIGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA CITIGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA CITIGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA CITIGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.