21 produktów
Wybierz auto
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
356,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
440,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
367,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
367,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204502
Długość [mm]: 500
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
267,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482502
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,76
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
255,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
310,44
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
310,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
288,74
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
288,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492610
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
266,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
413,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
413,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 568
Rozwiń więcej danych
353,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261341OL
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
354,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201896OL
Długość [mm]: 500
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
341,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW185
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
452,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
452,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183493
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
481,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
305,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183497
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.014
Rozwiń więcej danych
342,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202351OL
Długość [mm]: 570
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
349,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201889OL
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
396,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
396,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW013
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-vw-013
1 411,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.07
1 411,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA KAROQ, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA KAROQ można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA KAROQ jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA KAROQ półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA KAROQ, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA KAROQ są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.