Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA KODIAQ

18 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy MEYLE 100 498 0740

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

451,71

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

451,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 802

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,00

zł/szt.

Kraków: pt. 06.06

U ciebie: pt. 06.06

312,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0788

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 638

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,61

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

341,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0806

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 806

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

431,30

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

431,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261341OL

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

347,36

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

347,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0789

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 598

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,46

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

344,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202352

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,03

zł/szt.

Kraków: śr. 04.06

U ciebie: śr. 04.06

409,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 801

Długość [mm]: 568

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,97

zł/szt.

Kraków: pt. 06.06

U ciebie: pt. 06.06

311,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0787

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 606

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

349,26

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

349,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201889OL

Długość [mm]: 614

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

388,56

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

388,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 201896OL

Długość [mm]: 500

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,89

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

334,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK54.059

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 792

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

358,73

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

358,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183497

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 7.014

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,36

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

339,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202351

Długość [mm]: 568

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,61

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

302,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 568

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,22

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

350,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 203613

Długość [mm]: 921

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,15

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

327,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183734

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.128

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,23

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

457,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202351OL

Długość [mm]: 570

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,01

zł/szt.

Kraków: wt. 03.06

U ciebie: wt. 03.06

343,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA KODIAQ

Wał napędowy w samochodzie SKODA KODIAQ – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA KODIAQ?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA KODIAQ, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA KODIAQ?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA KODIAQ można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA KODIAQ – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA KODIAQ jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA KODIAQ

W pojazdach SKODA KODIAQ półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA KODIAQ, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA KODIAQ – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA KODIAQ są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.