Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA OCTAVIA I

73 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
MAXGEAR
LPR
MAGNETI MARELLI
MEYLE
HART
VIKA
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
BGA
STARLINE
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0457

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

187,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

187,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0721

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 554.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

291,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1053

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

471,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

471,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261123

Długość [mm]: 520

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

220,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261045

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

213,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

213,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261186

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

275,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190287

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

312,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

312,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0456

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 825

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

225,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190289

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

312,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

312,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0686

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

453,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

453,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0148

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 822

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

334,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1209

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

244,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

244,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 432 894

Długość [mm]: 823

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

196,81

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

196,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1724

Długość [mm]: 779

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

354,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070005701

Strona zabudowy: Z prawej

411,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

411,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 54070007201

Strona zabudowy: Z lewej

303,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

303,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 261156

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

193,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

193,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51114

Długość [mm]: 655

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

317,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

317,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190003

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

227,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

227,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190004

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

310,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

310,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA OCTAVIA I

Wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA OCTAVIA I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA OCTAVIA I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA OCTAVIA I

W pojazdach SKODA OCTAVIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA OCTAVIA I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.