7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
80 produktów
Wybierz auto
MEY1004980721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 554.5
Rozwiń więcej danych
291,36
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
291,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261123
Długość [mm]: 520
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
234,33
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
234,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1053
Długość [mm]: 547
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
345,45
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
345,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261045
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
275,61
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
275,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1054
Długość [mm]: 810
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
465,35
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
465,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261186
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
328,22
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
328,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491209
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
246,48
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
246,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490457
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
189,45
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
189,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980148
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
334,27
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
334,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980686
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 810.5
Rozwiń więcej danych
452,68
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
452,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203011
Długość [mm]: 811
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
303,20
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
303,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490770
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 554
Rozwiń więcej danych
172,63
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
172,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432771
Długość [mm]: 553
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
200,75
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
200,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
217,60
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
217,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1048
Długość [mm]: 519
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
514,29
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
514,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 822
Rozwiń więcej danych
426,26
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
426,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4215611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 557
Rozwiń więcej danych
394,11
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
394,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
404,40
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
404,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9619R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
Rozwiń więcej danych
380,00
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
380,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9625L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
389,06
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
389,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA OCTAVIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.