Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA OCTAVIA I

76 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
MAXGEAR
LPR
HART
MAGNETI MARELLI
MEYLE
LÖBRO
FEBI BILSTEIN
VIKA
BGA
STARLINE
Półoś napędowa SKF VKJC 1053

Długość [mm]: 547

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

475,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

475,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0721

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 554.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

294,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

294,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261123

Długość [mm]: 520

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

222,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0457

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 557

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

189,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

189,45

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261045

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,79

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

233,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261186

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

314,10

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

314,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203011

Długość [mm]: 811

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

333,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0148

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 822

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

338,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0456

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 825

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

227,72

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1209

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 520

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

246,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0686

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

457,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1054

Długość [mm]: 810

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

678,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

678,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190003

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

248,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

248,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190105

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

256,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

256,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190106

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

306,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

306,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS14138

Długość [mm]: 556

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

242,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51067

Długość [mm]: 545

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

265,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

265,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51079

Długość [mm]: 518

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

259,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51114

Długość [mm]: 655

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

320,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202364

Długość [mm]: 651

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

313,22

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

313,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA OCTAVIA I

Wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA OCTAVIA I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA OCTAVIA I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA OCTAVIA I

W pojazdach SKODA OCTAVIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA OCTAVIA I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.