Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA OCTAVIA II

204 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
SKF
MEYLE
LÖBRO
HART
NTY
MAGNETI MARELLI
BGA
LPR
BORSEHUNG
FEBI BILSTEIN
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0637

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 479.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

379,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0728

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 543

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

350,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

350,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 254011

Długość [mm]: 755

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

280,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261045

Długość [mm]: 555

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

233,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0649

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

368,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4591

Długość [mm]: 481

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

432,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 254013

Długość [mm]: 480

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

222,21

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0684

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

389,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

389,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1220

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 755

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

276,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203295

Długość [mm]: 491

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

225,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1215

Długość [mm]: 479.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

235,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

249,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203313

Długość [mm]: 792

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

243,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

243,71

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304747

Długość [mm]: 482

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

615,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

615,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190282

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

312,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

312,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190120

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

339,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

339,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0686

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 810.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

457,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261096

Długość [mm]: 799

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

299,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA OCTAVIA II

Wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA OCTAVIA II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA OCTAVIA II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA OCTAVIA II

W pojazdach SKODA OCTAVIA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA OCTAVIA II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.