Zgarnij kosmetyk samochodowy za 1 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA OCTAVIA III

90 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,49

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

212,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,35

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

233,35

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,62

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

457,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,53

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

440,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,60

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

366,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,20

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

247,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

204,86

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

204,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

203,05

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

203,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18360

Strona zabudowy: Z prawej

822,95

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

822,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18359

Strona zabudowy: Z lewej

552,31

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

552,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304757

Długość [mm]: 585

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 040,93

zł/szt.

Kraków: wt. 27.05

U ciebie: wt. 27.05

1 040,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 97,03 zł

Wał napędowy SNR DK54.055

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 581

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

417,05

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

417,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa VIKA 44071090001

Strona zabudowy: Z lewej

285,43

zł/szt.

Kraków: wt. 27.05

U ciebie: wt. 27.05

285,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 062

Długość [mm]: 587

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,89

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

250,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0802

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 789

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

421,93

zł/szt.

Kraków: pon. 26.05

U ciebie: pon. 26.05

421,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 115

Długość [mm]: 813

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,91

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

241,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 520

Długość [mm]: 799

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

270,35

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

270,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 114

Długość [mm]: 521

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,69

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

233,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 862

Długość [mm]: 884

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,64

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

320,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 855

Długość [mm]: 584.5

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

236,63

zł/szt.

Kraków: czw. 29.05

U ciebie: czw. 29.05

236,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA OCTAVIA III

Wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA OCTAVIA III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA OCTAVIA III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA OCTAVIA III

W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA OCTAVIA III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.