Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SKODA OCTAVIA III

92 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MEYLE
SKF
HART
NTY
FEBI BILSTEIN
LÖBRO
MAXGEAR
BORSEHUNG
LPR
SNR
BGA
Półoś napędowa GSP 203294

Długość [mm]: 519

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

249,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

336,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SKF VKJC 4644

Długość [mm]: 785

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

505,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

505,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261042

Długość [mm]: 814

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

249,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1052

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

206,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

206,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1213

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

235,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 304746

Długość [mm]: 521

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

659,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

659,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304757

Długość [mm]: 585

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 051,03

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

1 051,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 97,03 zł

Półoś napędowa LÖBRO 304750

Długość [mm]: 813

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

666,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

666,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305395

Długość [mm]: 520

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

585,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

585,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa HART 449 115

Długość [mm]: 813

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,43

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

245,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18359

Strona zabudowy: Z lewej

557,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

557,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18360

Strona zabudowy: Z prawej

830,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

830,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BORSEHUNG B18423

Strona zabudowy: Z prawej

570,97

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

570,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190103

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

286,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

286,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4614

Długość [mm]: 603

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

711,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

711,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4628

Długość [mm]: 800

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

665,90

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

665,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-053

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

227,80

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

227,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA OCTAVIA III

Wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SKODA OCTAVIA III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SKODA OCTAVIA III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SKODA OCTAVIA III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SKODA OCTAVIA III

W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SKODA OCTAVIA III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.