90 produktów
Wybierz auto
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
316,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4588
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
359,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
447,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492545
203,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
653,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
653,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
228,13
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
228,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980780
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
361,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
361,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980799
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
331,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980801
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 486
Rozwiń więcej danych
385,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980802
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 789
Rozwiń więcej danych
426,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
426,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,11
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
247,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190124
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
273,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203294OL
Długość [mm]: 517
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
285,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261094OL
Długość [mm]: 884
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
348,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
269,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261280
Długość [mm]: 801
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
306,38
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
306,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.