91 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
209,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB180785
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.34
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203294OL
Długość [mm]: 517
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
280,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
203,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
417,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4621
Długość [mm]: 754.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
422,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
422,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 792
Rozwiń więcej danych
358,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
372,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
231,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS9634L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 100
Rozwiń więcej danych
403,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
403,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54056
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
845,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
845,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
647,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
647,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP261303
Długość [mm]: 795
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
279,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261304
Długość [mm]: 511
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
297,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
297,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
247,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261280
Długość [mm]: 801
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
321,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
321,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.