95 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
332,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
332,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
204,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
299,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
299,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007601
Strona zabudowy: Z lewej
269,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
269,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18359
Strona zabudowy: Z lewej
552,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
552,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18423
Strona zabudowy: Z prawej
565,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
565,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470844
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
231,03
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
231,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470862
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
313,27
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
313,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
347,52
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
347,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
228,36
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
228,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261199
Długość [mm]: 800
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
161,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
161,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4018601
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 519
Rozwiń więcej danych
353,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467062
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
245,15
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
245,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
228,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
228,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.