Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
93 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
233,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
332,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
332,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
248,72
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
248,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
212,31
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
212,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980751
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 819
Rozwiń więcej danych
324,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
324,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
996,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
996,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
778,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
778,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
648,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
648,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
641,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
641,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC4614
Długość [mm]: 603
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
717,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
717,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ54070007601
Strona zabudowy: Z lewej
270,99
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
270,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60982
Długość [mm]: 511.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
293,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
293,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442520
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
261,61
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
261,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202229
Rodzaj skrzyni biegów: Dla skrzyni 7-biegowej z podwójnym sprzęgłem
Długość [mm]: 767
Rozwiń więcej danych
356,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
356,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4588
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
403,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
403,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980787
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
353,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
353,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
441,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
441,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA OCTAVIA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA OCTAVIA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA OCTAVIA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA OCTAVIA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA OCTAVIA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA OCTAVIA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.