55 produktów
Wybierz auto
382,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
382,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
362,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
362,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
220,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
220,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
259,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491838
Długość [mm]: 783
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
273,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
273,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44071724701
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
216,94
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
216,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203372
Długość [mm]: 516
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
214,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
214,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW191
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
231,33
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW163
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
296,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
339,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492609
Długość [mm]: 781
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
277,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492608
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
260,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
260,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
219,50
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
219,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,16
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
280,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA RAPID, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA RAPID można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA RAPID jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA RAPID półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA RAPID, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA RAPID są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.