57 produktów
Wybierz auto
322,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
433,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 31.07
433,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
301,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485764
Długość [mm]: 581
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
319,99
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
319,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR485765
Długość [mm]: 855
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477465
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 475
Rozwiń więcej danych
313,49
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
313,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477808
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
304,79
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
304,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980724
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
334,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980742
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
368,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456723
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
264,26
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
264,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456724
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 785
Rozwiń więcej danych
258,99
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
258,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,94
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
240,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482477
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
273,68
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
273,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477434
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 549
Rozwiń więcej danych
269,55
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467040
Długość [mm]: 492
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
224,19
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
224,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471586
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
286,16
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
286,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461886
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
211,80
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
211,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK54053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
331,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492482
200,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA RAPID, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA RAPID można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA RAPID jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA RAPID półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA RAPID, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA RAPID są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.