50 produktów
Wybierz auto
421,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
421,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
290,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
566,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
566,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482479
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,76
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
230,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW056
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
326,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
326,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54054
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 496
Rozwiń więcej danych
438,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
438,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
296,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
296,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
255,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
255,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261261
Długość [mm]: 785
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
375,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
375,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 762
Rozwiń więcej danych
364,29
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
364,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261184
Długość [mm]: 496
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
238,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
238,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261185
Długość [mm]: 785
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
286,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
286,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492560
Długość [mm]: 771
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
310,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
310,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4974
Długość [mm]: 492
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
345,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
345,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492559
Długość [mm]: 513
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
257,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
257,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980734
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
402,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
402,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
261,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
261,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW163
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA RAPID, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA RAPID można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA RAPID jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA RAPID półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA RAPID, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA RAPID są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.