43 produktów
Wybierz auto
GSP203330
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
216,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
293,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
657,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
657,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4974
Długość [mm]: 492
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
372,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5903
Długość [mm]: 765
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
371,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW163
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW190
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 7-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
326,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
326,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492483
284,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203372
Długość [mm]: 516
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
209,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW056
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
236,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
236,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980723
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 771
Rozwiń więcej danych
325,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980734
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 765
Rozwiń więcej danych
390,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261261
Długość [mm]: 785
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
385,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980726
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 500
Rozwiń więcej danych
298,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980733
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
285,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261025
Długość [mm]: 774
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
256,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
256,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4284611
Strona zabudowy: Z lewej
339,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW055
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
231,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
231,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW162
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 770
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 10.12
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA RAPID, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA RAPID można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA RAPID jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA RAPID półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA RAPID, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA RAPID są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.