104 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
223,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
610,06
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
610,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 487
Rozwiń więcej danych
381,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
381,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
441,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
441,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
720,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
720,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR482472
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
281,62
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
281,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477847
Długość [mm]: 806
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA SUPERB II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA SUPERB II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA SUPERB II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA SUPERB II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA SUPERB II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA SUPERB II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.